Faydalı Paylaşımlar..

18 Ekim 2013 Cuma

Çocuğunuza Kur’an Telkin Ettiniz mi?

08:25:00 Posted by Mücahid Reis No comments



İşadamı Sakıp Sabancı, kızını batı standartlarında tahsil yapması için İngiltere’deki Harward kolejine kaydettirmiştir…

Okul idaresinin, kolejin çeşitli bölümlerini Sabancı’ya gezdirdikten sonra kiliseyi göstererek:” Burası da dini ibadet yeri ” deyip “Senin kızın Müslüman olduğu için dini ibadet günlerinde Kur’anı Kerim getirsin, istediği günlerde okusun. Siz Kur’an okumasını kızınıza telkin ettiniz mi?” diye sormuşlardır… .

Sakıp Sabancı’nın daha sonra bu hadisenin değerlendirmesini yaparken :

“Allah var, doğrusu ben kızımla beraber Kur’an-ı Kerim getirmemiştim. Kızıma da telkinde bulunmamıştım çok utandım. Sırtım terledi. O ‘gavur’ dediğimiz bana verdiği dersten çok mahçup oldum. Adeta yüzüme bir şamar patlamıştı. Ve Türkiye’ye geldiğimde kızıma hemen bir açıklamalı Kur’an-ı Kerim gönderdim.” diyerek kızına dini bilgiler öğretmediğinden dolayı mahcubiyetini itiraf etmiştir.

Kaynak: Vakkasoğlu, Vehbi; Öğretmenin Not Deiteri, cilt 5, Cihan Yay., İstanbul/ 1992, s. 72

0 yorum:

Yorum Gönder