Faydalı Paylaşımlar..

12 Ekim 2013 Cumartesi

Haram lokma

12:09:00 Posted by Mücahid Reis No comments


İbrahim Edhem (k.s.) hazretleri buyurdular:

-”Bir gece beyt-i makdîsteki sahranın ( kayanın ) altında ibâ­detle meşgul idim.

Gecenin bazısı geçtiğinde, iki melek indi.

O iki melekten biri diğer arkadaşına:

-”Burada olan kimdir?” diye sordu. O da:

-”İbrahim Edhem’dir!” dedi. Diğer melek:

(-Hangi İbrahim Edhem?)

-”Hani…! Allâhü Teâlâ hazretlerinin derecesini düşürdüğü şu İbrahim Edhem…” Diğeri sordu:

-”Allâhü Teâlâ hazretleri niçin derecesini indirdi?” O:

-”İbrahim Edhem, Basradan hurma satın aldı. Hurma satın alırken bakkal’ın hurmalarından bir hurma, onun hurmalarının içine karıştı!” dedi.

İbrahim Edhem (k.s.) hazretleri buyurdular:

-”Basraya gittim! O adamdan hurma satın aldım. Satın aldı­ğım hurmalardan bir hurmayı onun hurmalarının içine koydum. Ve yine beyt-i makdise döndüm. Yine sahranın (kayanın) altında geceledim. Gecenin bir kısmı geçtiğinde, bir de baktım iki melek­le beraberim. O iki melek gökten indiler. İkisinden biri diğerine;

-”Burada kim var?” dedi. İkisinden biri;

-”Bu Hurmayı yerine reddeden ve bu amelinden dolayı dere­cesi yükselen İbrahim Edhem’dir!” dedi.

işte hakikî takva budur.

Kaynak : İsmail Hakkı Bursevi, Rûhu’l-Beyan Tefsiri: 4/269-270.

0 yorum:

Yorum Gönder